לקבלת ייעוץ משפטי בנוגע להגשת ערר על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ו/או לקבלת הצעת מחיר לחתימה על תצהיר למחלה התקפית בכל רחבי הארץ שלחו לנו  הודעה בווטסאפ או התקשרו לנייד 050-8684663 ותקבלו הצעת מחיר אטרקטיבית והוגנת בתוך מספר דקות! להודעת ווטסאפ לחץ על הלינק  הבא

שלילת רישיון נהיגה לחולי אפילפסיה- ערעור

הוצאת רישיון נהיגה/חידוש רישיון נהיגה לחולי אפילפסיה:

 חולי אפילפסיה המעונינים להוציא רשיון נהיגה, או שרשיונם נשלל ומעוניינים לחדש אותו, זכאים לקבל רשיון נהיגה בתנאי שעמדו בדרישות הרפואית של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

חולי אפילפסיה שלא קיבלו רשיון זכאים להגיש ערעור על החלטת המכון  הרפואי לבטיחות בדרכים בפני ועדת ערר רפואית.

בדיקות כשירות רפואית לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים-הצהרה למחלה התקפית

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) הוא "הרופא המוסמך" לביצוע בדיקות בריאותיות לנהגים המופנים על ידי רשות הרישוי, רופאים או גופי ציבור נוספים ומספק חוות דעת והמלצות מקצועיות בנוגע לכשירות הבריאותית לנהיגה.

במקרה מסוימים אדם המופנה למרב"ד לבדיקת כשירות רפואית עשוי להתבקש על-ידי המרב"ד לחתום על הצהרה למחלה התקפית (עווית) אפילפסיה.

להלן דוגמא (קישור) להצהרה למחלה התקפית (עווית):

https://www.health.gov.il/DocLib/offensive-disease-statement.pdf

לאחר הבדיקות ובחינת המסמכים והנתונים, המכון מעביר לרשות הרישוי המלצה בעניין הכשירות הרפואית לנהיגה. קבלת החלטה סופית ומסירת ההודעה לנבדקים הינה באחריות רשות הרישוי במשרד התחבורה.

 

ערעור על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים שלא לאשר/לחדש לחולה אפילפסיה רישיון לרכב:

במקרה שהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים סירב לאשר את הבקשה לרשיון נהיגה או לחדש את הרישיון, ניתן להגיש ערעור על ההחלטה.

יש להגיש את הערר בתוך 30 ימים מהיום שבו התקבלה ההודעה ממשרד הרישוי על דחיית הבקשה לרישיון הנהיגה וזאת בהתאם לתקנה 195(א) לתקנות התעבורה.

הגשת הערר כרוכה בתשלום של 1,080 ש"ח (נכון לשנת 2021).
 
ועדת הערר של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד) היא מנגנון בקרה על המלצות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) ובסמכותה להותיר את ההמלצות על כנן, לשנותן או לבטלן.
 
ערעור על ועדת הערר הרפואית:
 
בתוך 45 ימים מיום קבלת ההחלטה של ועדת הערר, ניתן להגיש עליה ערעור לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים.
בית המשפט המחוזי מוסמך לדון בטענות העוסקות בהיבט המשפטי בלבד.

לקבלת ייעוץ משפטי בנוגע להגשת ערר על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ו/או לקבלת הצעת מחיר לחתימה על תצהיר למחלה התקפית בכל רחבי הארץ שלחו לנו  הודעה בווטסאפ או התקשרו לנייד 050-8684663 ותקבלו הצעת מחיר אטרקטיבית והוגנת בתוך מספר דקות! להודעת ווטסאפ לחץ על הלינק  הבא

כל הזכויות שמורות לעו"ד אודרי שמש רביע (מחברת וכותבת המאמר). אין להעתיק או לשכפל את המאמר או חלקים ממנו, ללא אישור מפורש ממנה.

האמור במאמר זה אינו מהווה כתחליף לקבלת ייעוץ משפטי של עורך דין ו/או בעל מקצוע רלבנטי אלא מהווה מידע כללי בלבד, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית בהסתמך על המידע המפורט במאמר נעשית על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

תגיות:

רישיון נהיגה אפילפסיה.

עורך דין אפילפסיה.

תצהיר למחלה התקפית.

ערעור על החלטה רפואית בעניין רישיון נהיגה.

הצהרה למחלה התקפית (עווית).

חולי אפילפסיה זכויות.

רישיון לחולי אפליפסיה.

פסילת רישיון לחולי אפליפסיה.

אפילפסיה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים.