Audrey

Shemesh

Ravia

Law - Office

 

About Us

Our Office is a Boutique Law Office Specialized in Civil And commercial Law Including Execution Law, Real Estate, Labor Law and Succession Law. In Addition we have unique knowledge and experience of Asset Tracking and finding lost bank accounts in Israel and Europe.

?למה צריך ייפוי כוח מתמשך

 

עו"ד אודרי שמש רביע בעלת ניסיון רב בעריכת ייפוי כח מתמשך והיא נמנית על עורכי הדין הראשונים שהוסמכו לעריכת ייפוי כח מתמשך. כתוצאה מכך, עורכת הדין אודרי שמש רביע צברה ניסיון וידע רב אשר מקנה ללקוחותיה את השקט הנפשי ואת הידיעה שהם בידיים טובות.

עו"ד אודרי שמש רביע מתמחה בהכנת ייפוי כח מתמשך בפריסה ארצית ומלווה את תהליך הגשת המסמך והפקדתו אצל האפוטרופוס הכללי באופן מקוון, תוך מתן ייעוץ מקצועי ומשפטי מקיף.

 ליצירת קשר עם משרדנו ולקבלת  הצעת מחיר הוגנת בגין עריכת ייפוי כח מתמשך, שלחו לנו  הודעה בווטסאפ או התקשרו לנייד 050-8684663 ותקבלו מענה בתוך מספר דקות! 

להודעת ווטסאפ לחץ על הלינק  הבא: 

למה צריך ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כח מתמשך הינו בין המסמכים המשפטיים הכי חשובים שתערכו בחייכם

רבים שואלים אותי מהו ייפוי כוח מתמשך? האם המסמך המשפטי הזה דומה ל"צוואה לחיים"? מדוע כל כך חשוב לערוך את ייפוי הכח המתמשך כבר עתה ומהם יתרונותיו?

אי ודאות ותוחלת החיים הגדלה מיום ליום מדגישים את הצורך בעריכת ייפוי כוח מתמשך:

מגפת הקורונה המחישה לנו יותר מכל שאי הכשירות הרפואית יכולה לנחות על כל אחד ואחד מאיתנו במפתיע ובכל גיל. אי לכך, נרשמה עלייה חדה בכמות האזרחים המעוניינים לערוך "ייפוי כוח מתמשך" ואשר הופקדו אצל האפוטרופוס הכללי.

כמו כן, עובדה ידועה היא שתוחלת החיים בעולם גדלה בצורה משמעותית כך שבאופן טבעי תהליך הזקנה מביא את אותותיו עם בעיות זכרון, תקשורת עם הסביבה ועד אלצהיימר.

הבעייתיות כשאין ייפוי כוח מתמשך:

כאשר מצבים מהסוגים שמניתי לעיל עשויים להתקיים, הרי שהיכולות שלנו לקבל החלטות נפגעת באופן מהותי ואנו הופכים לתלויים בבני משפחה ובקרובים אלינו.

עד לפני התיקון לחוק, הפתרון למצבים כאלה היה הגשת בקשה למינוי אפוטרופוס בהליך ביורוקרטי ממושך ומורכב שחייב את הממונה על החסוי להגיש דוחות כספיים מפורטים מידי שנה לאפוטרופוס הכללי. בהליך זה לא נשמע קולו ורצונו של החסוי כיצד ינוהלו חייו ועל ידי מי מבני משפחתו.

יחד עם זאת, במצבים שכבר האדם אינו מבין בדבר ואין כבר אפשרות לערוך ייפוי כוח מתמשך, המסמך המשפטי של בקשה לצו מינוי אפוטרופוס הינה פתרון ראוי בנסיבות העניין.

להלן קישור למאמר מפורט שערכנו בנוגע להגשת בקשה למינוי אפוטרופוס:

https://www.audreylaw.co.il/index.php/en/2020-02-16-17-04-22/2020-04-30-16-09-46.html

הפתרון למצב הבעייתי:

אם כן, בשנת 2017 המחוקק העניק פתרון ראוי למצב בעייתי זה בו לא נשמע קולו ורצונו של אדם בהחלטות הרות גורל אלו וזאת בדמות עריכת מסמך שנקרא ייפוי כח מתמשך.

מהו ייפוי כח מתמשך:

אם כן,  ייפוי כח המתמשך הינו מסמך משפטי המאפשר לנו לקבוע כבר עתה כיצד ינוהלו החיים שלנו ביום בו נאבד את כושר ההחלטה ויכולת השיפוט שלנו ("לא נבין בדבר") מהפרטים הגדולים ביותר (רפואיים, רכושיים, אישיים) ועד לפרט הקטנים בבחינת "ברחל בתך הקטנה", כגון: מה נאכל, מה נלבש, ואפילו איזה מוזיקה נשמע ובאיזה ימים.

בנוסף, ייפוי כוח מתמשך הוא הליך בירוקרטי פשוט הרבה יותר מזה של מינוי אפוטרופוס, ואינו מחייב פנייה לבית משפט.

ייפוי הכוח המתמשך מותאם לכל אדם לפי רצונותיו וצרכיו ומאפשר לנו לבחור ולהחליט מי יהיה מיופה הכוח שלנו בהתאם לרמת האמון שאנו רוחשים לו ולאור ההנחיות המקדימות שנתנו לו במסגרת מסמך חשוב זה.

מעבר לוודאות ולביטחון שאנו נמשיך להיות אחראים לגורלנו, הרי שייפוי הכח המתמשך נותן שקט נפשי ליתר בני המשפחה, שכן בעת שהוא ייכנס לתוקף, ייחסכו מהם התמודדויות ביורוקרטיות רבות וביניהן, הגשת פרטה, טופס סל מחייה ודוחות כספיים מידי שנה בפיקוחו המלא של האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים.

כמו כן, ייחסכו מבני המשפחה התמודדות על זהות האחראי על רווחתו של יקירם וכן התלבטויות מהותיות בהחלטות מהותיות כגון היכן היה רוצה לגור/היכן היה רוצה להשקיע את כספו וכן הלאה וכן הלאה.

עריכת ייפוי כוח מתמשך מצריך מעורך הדין ידע, מקצועיות ורגישות:

מכיוון שמדובר בתחום חשוב מאין כמותו שעוסק בדיני נפשות, חשוב מאוד שעורך הדין שתבחרו  , מלבד היותו מקצועי ומוחה בתחום, יהיה גם בעל יכול הקשבה ורגישות, שכן המדובר במסמך שכולל נושאים רגישים.

לפיכך, לכל מי שחשוב לו לקחת את גורלו בידיו וגם לדאוג ליקרים לו. אם יש לכם הורים מבוגרים, או אתם נמנים עם אלו אשר שונאים סיכון, המאמר הזה הוא בשבילכם.

כמה עולה לערוך ייפוי כוח מתמשך אצל עורך דין?

מכיוון שמשרד המשפטים לא קבע תעריף מחייב או מומלץ לצרכן, הרי שכל עורך דין שהוסמך לערוך ייפוי כח מתמשך יכול לדרוש שכר טרחה לפי מומחיותו בתחום.

שכר הטרחה הסופי של ייפוי הכוח המתמשך תלוי במספר גורמים. כך למשל - מורכבותו של המסמך המשפטי אשר מושפע בין היתר מגודל הרכוש של מייפה הכח, מצבו הבריאותי של מייפה הכח הדורש בירורים כאלה או אחרים, מצבו האישי, מספר הפגישות שיידרשו עם מייפה הכח והממונים (מיופי הכח) וכן הלאה וכן הלאה.

בנוסף לכך, יש לקחת בחשבון את רמת המקצועיות של עורך הדין שעורך את המסמך החשוב הזה הדורש מומחיות וידע רב בתחום, שכן מסמך זה מתייחס לכל ענייניו הרכושיים/הבריאותיים והאישיים של מייפה הכח, על כל המשתמע מכך.

בנסיבות אלה, רק עורכי דין שצברו ידע וניסיון רב בעריכת ייפוי כח מתמשכים ידעו לפרט את כל התנאים  הנדרשים באופן ברור ומחייב מבלי לשכוח ומבלי לדלג על אף תנאי או סעיף העלול לצוץ בעתיד ולהוות עניין למול גורם כזה או אחר.

לרוב, טווח המחירים לעריכת ייפוי כח מתמשך נע בין 2,500 ₪ +מע"מ  ועד ל 8,000 ₪ + מע"מ, כאשר המחיר עולה ככל שהמורכבות של ייפוי הכח המתמשך גדלה.

יש לציין כי בניגוד למסמכים משפטיים אחרים הדורשים תשלום אגרה בעת הפקדתם בידי הגורמים המוסמכים, נכון להיום ההפקדה של ייפוי כוח מתמשך אינה דורשת תשלום אגרה.

 

ליצירת קשר עם משרדנו ולקבלת הצעת מחיר הוגנת בגין עריכת ייפוי כח מתמשך, שלחו לנו  הודעה בווטסאפ או התקשרו לנייד 050-8684663 ותקבלו מענה בתוך מספר דקות! 

להודעת ווטסאפ לחץ על הלינק  הבא: 

 

הוראות החוק הרלוונטיות:

חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, התשכ"ב- 1962.

תקנות הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (ייפוי כוח מתמשך, הנחיות מקדימות לאפוטרופוס ומסמך הבעת רצון), תשע"ז-2017.

תגיות:

כמה עולה להכין ייפוי כח מתמשך

ייפוי כח מתמשך אונליין

ייפוי כח מתמשך online

טופס ויתור סודיות ייפוי כח מתמשך

הפעלת ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך חוק

יפוי כח מתמשך